Jakie mam podejście do zdrowego odżywiania, diet oraz produktów Bio i Eco.Czy rzeczywiście zdrowe odżywianie jest drogie?


Cześć, dzisiaj coś z działu Lifestyle. Chciałabym przedstawić Ci moją opinię dotyczącą zdrowego odżywiania. Czy wszystko co jest Eco i Bio zawsze jest najzdrowsze i najlepsze? Czy produkty bez tych etykiet są gorsze? Jak zdrowo podejść do codziennego odżywiania i wysiłku fizycznego? Słodycze – jeść je czy nie?

W jaki sposób prowadzę zdrowy tryb życia i jak jem na co dzień.
Moim zdaniem, by utrzymać linię, wyrobić mięśnie albo zgubić kilka kg nie powinniśmy rezygnować z jedzenia, czy wprowadzać w życie tzw. diet. Mam słabą wolę, przyznaję, że nie umiem katować się dietami, które przez określoną liczbę czasu narzucają mi co mam jeść i w jakich ilościach.
Więc czym jest dla mnie dieta? Dietę powinniśmy utrzymać całe życie. Jedzmy wszystko, ale nie przesadnie, nie odmawiajmy sobie cukru oraz tłuszczów, które również potrzebne są organizmowi.
Ja jem wszystko to, na co mam ochotę. Oczywiście bez przesady i w małych ilościach. Staram się nie jeść słodyczy po godzinie 20, jednak nie przesadzam i nie bawię się w kolację do 18. Pamiętaj, ostatni posiłek powinniśmy zjeść 2-3 godziny przed snem.
Jeśli mam ochotę z rana na croissanta z dżemem i kawę (ja piję bez cukru), to po prostu go jem. Czasami zjem go na drugie śniadanie. Do tego dołożę trochę owoców, jogurt naturalny, szklankę soku i czuję, że jem zdrowo. Kostka czekolady w ciągu dnia również nikomu kilogramów nie nabiła.

Na obiad staram się jeść dużo warzyw. Staram się również robić sosy własnoręcznie i smażyć na oleju kokosowym. Tak smażę! Chcąc utrzymać wagę nie musisz jeść tylko gotowanego i bez przypraw. Używaj małej ilości soli, a dodawaj więcej ziół i smaż na zmianę z gotowanym czy zdrowymi zupami.

Na kolację nie oszczędzam. Są dni, kiedy mam ochotę tylko na jedną kanapkę, a są dni, kiedy potrafię zjeść 3 kromki chleba albo tortille z warzywami a nawet tosty z serem, ale pamiętaj nie jedz na wieczór ciężkich potraw. Jedz pod wieczór białko i dużo warzyw. Sałatka z gotowanym kurczakiem, czy naturalny serek kozi będzie idealny!



Dieta a dieta to różnica.
Nie jestem przekonana do diet, które nakazują nam jeść tylko określone produkty w określonych ilościach. Oczywiście, jeśli waga zagraża życiu lub zdrowiu i lekarz nakazał nam trzymać się ściśle ustalonej diety, to jak najbardziej trzeba się dostosować. Myślę jednak, że dity cud są krótko mówiąc gówno warte na dłuższą metę i warto stosować diety polegające na przyjmowaniu dodatkowo większej lub mniejszej ilości dobrze robiących naszemu organizmowi produktów.
Ja w razie potrzeby lubię pić większe ilości soku z buraka, jeść mniej produktów mlecznych czy w okresie przeziębień stosować więcej cytryny.
Tak, to właśnie powinno się nazywać dietą!

A co z używkami?

Sama jestem regularną palaczką marihuany, która wzmaga apetyt. Dodatkowo palę ją zazwyczaj wieczorem, a jedzenie kusi. Piwo pije rzadko, ale czasami się skuszę. Co wtedy jem?
Raz, czasami dwa razy w tygodniu daję się ponieść i wieczorkiem przed TV zjem paczkę chipsów, żelki i czekoladę. Popijam zawsze naturalnym sokiem lub wodą, nigdy słodzonymi napojami. Jednak na co dzień staram się zjadać owoce, gorzką czekoladę, kanapki z kozim serkiem z dodatkiem miodu, pije szejki z owoców. Staram się jeść domowe wypieki z małą ilością cukru i zaglądam na półki eco czy bio, gdzie czasami można spotkać fajne, zdrowe przekąski.
Następnego dnia ćwiczę, piję dużo wody i czuję się dobrze. 


Produkty Bio i Eco, warto kupować czy nie? 
Nie jestem osobą, która wyszukuje tylko jajek Eco, czy mleka Bio, bo nie robi mi to większej różnicy. Różnicę odczuwam, kiedy rzeczywiście dostanę jajka z zaufanej hodowli. Nie wiem jak produkowane jest sklepowe Bio mleko, czy Eco jajka, więc nie ufam tym produktom i bez wyrzutów kupuję te „normalne”. Zdarzy mi się kupić też produkty Bio, czy Eco, ponieważ tutaj w Holandii potrafią być one tańsze, lub w fajnych promocjach i mogę sobie na nie pozwolić.

Mimo wszystko zaglądam często na półki Bio/Eco, ponieważ można spotkać tam nie tylko produkty naturalne, ale zwyczajnie zdrowe i fajne jako przekąska. Uważam, że nie ma sensu żyć tylko na sklepowych produktach Bio, ale warto na te półki zaglądać :)

A jak ćwiczyć? Czy jak opuszczę jeden dzień to utyję?
Oczywiście, że nie! Zdarza mi się nie ćwiczyć po dwa, trzy dni pod rząd. Nie ćwiczyłam podczas przeprowadzki, ale nosiłam za to kartony, biegałam i pakowałam walizy. To zastąpiło mi ćwiczenia. Nie musisz nawet chodzić na siłownię, by utrzymać wagę czy wyrobić mięśnie. Ja ustaliłam plan ćwiczeń w domu, dużo jeżdżę na rowerze ( moja ulubiona aktywność fizyczna), korzystam ze steppera, robię sporo brzuszków i przysiadów, by pupa była ładna. To mi wystarczy.
Teraz latem będę dużo spacerować, biegać po plaży i jeszcze więcej jeździć, więc nie obawiam się, że przytyję nawet jedząc lody czy słodkie gofry. 



Czy zdrowe odżywianie rzeczywiście jest drogie?
Ja uważam, że nie. Wcale nie musisz mieć banku pieniędzy, by jeść zdrowo. Wystarczy, że będziesz jeść normalnie i nie kupować wkoło produktów Eco i Bio. Nie musisz również gotować tylko ryżu z kurczakiem i warzywami, który jest tanią opcją.
Ja gotuję zupy, kurczaka na wiele sposobów, uwielbiam dania kuchni włoskiej w zdrowych wersjach. Jem również naleśniki na różne sposoby, pierogi i inne dania kuchni Polskiej oraz dania różnych kuchni, które lubię modyfikować pod siebie.
W internecie jest wiele przepisów na zdrowe i tanie dania. Czasami lubię pobawić się w kuchni i korzystając z przepisu zrobić go na własny, tańszy, czasami zdrowszy sposób. Inspiruję się!

Mając więcej czasu wrzucałam na instagrama zdjęcia robionych przez siebie dań. Mam ochotę do tego wrócić i jak możecie zauważyć na moim blogu pojawił się dział Food. Planuję wrzucać tam przepisy na dania, które będą pojawiać się na insta, ale nie jestem pewna, czy byłbyś zainteresowany. Powiedz mi co o tym myślisz i czy byłby to przydatny kontent :) 


Tak w skrócie wygląda moje podejście do zdrowego odżywiania. Pamiętaj, że nie jestem ekspertem, i to co napisałam to tylko moje osobiste doświadczenia i taki tryb życia mi odpowiada. Zawsze stosuj się do zaleceń lekarza i osób doświadczonych. 

A jak wygląda Twoje podejście do zdrowego odżywiania? Co myślisz na temat produktów Eko czy Bio? Dużo ćwiczysz? Może stosowałaś jakieś diety i chciałbyś się podzielić z nami swoimi przemyśleniami? :) 

25 comments:

  1. jem to,co mi pasuje. zdrowe... różnie to bywa. normalne obiady

    ReplyDelete
    Replies
    1. U mnie również "normalne" obiady, ale skuszę się czasami na fajny zdrowy obiad, który zazwyczaj modyfikuję z przepisów :D

      Delete
  2. Ja słucham swojego organizmu, staram się odżywiać zdrowo, ale nie odmawiam sobie małych przyjemności :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. U mnie to samo. Organizm najlepiej wie czego potrzebuje :D :D

      Delete
  3. Dokładnie, dieta to powinien być styl życia a nie tymczasowo narzucony rygor. Powinniśmy jeść wszystko, ale w rozsądnych ilościach. Nie jestem eko maniaczką, ale lubię sprawdzać składy produktów i wybierać te lepsze.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja również staram się sprawdzać składy, ale tak jak napisałaś, ja też eco maniaczką nie jestem :D

      Delete
  4. Odżywiam się zdrowo i przyznam, że wcale nie wychodzi to drogo. Można zjeść tanio, smacznie i bez chemii, którą podają nam w popularnym jedzeniu.

    Post bardzo przydatny i oczywiście - na plus.

    Pozdrawiam, Alternatywnie.

    ReplyDelete
  5. Nie ćwiczę, odżywiam się zdrowo i nie pozwalam sobie na grzeszki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ja właśnie staram się ćwiczyć, bo wtedy mogę pozwolić sobie na małe grzeszki <3

      Delete
  6. Mam mam bardzo podobne zdanie. Słowo dieta to nieporozumienie - prędzej czy później przyjdzie efekt jojo bo wiecznie nie jesteśmy w stanie wyrzekać się czegoś co lubimy..w sumie po co!

    ReplyDelete
  7. Bardzo przydatne rady! Ja w diecie popadam cały czas ze skrajności w skrajność, mam nadzieję, że to się zmieni. Zapraszam do mnie
    nightmareskillme.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlatego nie polecam "diet", a zdrowe odżywiania każdego dnia. Jedz wszystko w mniejszych ilościach, unikaj dużej ilości soli, cukru, ale nie rezygnuj z nich, ćwicz w miarę regularnie, ale nie martw się jeśli opuścisz trening i nie będzie potrzeba Ci dieta cud :D

      Delete
  8. Według mnie wszystko jest dla ludzi i ważne, żeby nie popadać w skrajności i używać rozumu, czy to chodzi o codziennie odżywianie, treningi czy inne życiowe sprawy.

    ReplyDelete
  9. Ja zaczełam od tego, że zrezygnowałam z przetworzonego jedzenia, a gdy chodzi o produkty bio to dopóki nie kupie jajek od znajomego,u którego kury biegają po podwórku i nie uhoduję sama czegoś w ogródku to nie wierzę w sklepowe napisy bio. Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  10. Zgadzam się w zupełności z Twoim zdaniem :) Dieta to nawyki i zmiana myślenia a nie restrykcyjne ważenie produktów. Ja po prostu gotuje inaczej. Staram się dbać o dobre oleje. Nie kupuje słodkich napojów, bo wtedy ich nie piję, jeśli mam ochotę na ciasteczko pozwalam sobie na to.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja również nie piję słodkich napoi, ale nie powiem, jak już ktoś z rodziny kupi to od czasu do czasu skuszę się na dwa łyki. Niestety gazowane napoje często smakują jak mydło, albo środek do czyszczenia toalet :)

      Delete
  11. Według mnie zdrowe odżywianie to przede wszystkim umiar i rozsądek a nie uleganie modom i reklamom.

    ReplyDelete
  12. Nie umiem trzymać żadnych diet, ale staram się racjonalnie odżywiać i uważam to za jedyne słuszne rozwiązanie. Grunt to umiar we wszystkim. Jak będziemy dla siebie katem to i tak wcześniej czy później rzucimy się na coś niezdrowego i tylko będziemy chodzić wciąż nieszczęśliwi :)

    ReplyDelete
  13. Ogólnie zgadzam się z większością tego, co napisałaś :) Nie ma co ograniczać się na siłę, bo później może się to skończyć źle. Co do produktów ekologicznych, to jeśli mogę, to kupuję, choć też nie do końca jestem przekonana, czy producentom można tak do końca zaufać ;) Kupuję oczywiście też nie-eko. Ogólnie staram się, żeby jedzenie było jak najmniej przetworzone. Teraz już rozpoczynam prace z moim ogródkiem warzywnym, więc mam nadzieję, że w tym roku dobrego, naturalnego jedzenia będziemy mieć pod dostatkiem :)) I tylko ze słodyczami mam problem - nie umiem kompletnie zachować umiaru, więc staram się nie mieć żadnych zapasów słodkiego w domu, bo zazwyczaj zjadam wszystko na raz ;) Jak już bardzo mam ochotę na coś słodkiego, to piekę ciasto lub ciasteczka, robię placuszki albo jakiegoś omleta na słodko z owocami i dopiero w wielkiej potrzebie biegnę do sklepu po czekoladę ;) Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  14. O zdrowym odżywianiu możnaby pisac i pisać bez końca. Na pewno warto jest często przeglądać tego typu https://www.herbapol.com.pl/aktualnosci/zdrowe-jedzenie-fakty-mity-temat-tego-czym-wlasciwie artykuły na ten temat, ponieważ moim zdaniem to z nich można wyciągnąć najwięcej wiedzy. Polecam wam własnie takie rozwiązanie jeśłi ten temat was interesuje

    ReplyDelete
  15. Dla mnie najważniejsze są produkty, z których gotuję. Zawsze stawiam na wysoką jakość produktów dlatego wybieram takie jak oryginalna grecka oliwa: https://advancedfood.pl/oliwa-grecka . Dzięki temu jest pysznie i zdrowo.

    ReplyDelete
  16. Naprawdę śietnie napisane. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  17. Ogólnie ja to nie przesadzam, czasem coś niezdrowego zjem, ale staram się na przykład unikać jasnej mąki, a fast foody jem okazjonalnie. Bardziej staram się w takich https://krukam.pl/ sklepach kupować, ale różnie mi to wychodzi. Niemniej jednak staram się jeść zdrowiej.

    ReplyDelete

Copyright © 2014 Olga's makeup and beauty , Blogger