VENUS NATURE | Magia aloesu, czyli działa aloes i jak wykorzystać ekstrakt z aloe vera w pielęgnacji - przepisy na domowe kosmetyki


Witam Was ponownie kochani. Tak, ostatnio sporo działo się w moim życiu, dlatego jak mogliście zauważyć zniknęłam na krótką chwilę. Planowałam wrócić w maju, ale nie mogłam dłużej wytrzymać i skróciłam nieco swój detox od komputerów, blogów, promowania swojej pracy. Do niedawna jednak skupiałam się tylko i wyłącznie na własnym zdrowiu i intensywnej nauce. Już 12 mają czeka mnie praca dyplomowa z wizażu i muszę przyznać, że nieco się stresuje. Trzymajcie za mnie kciuki!
A co słychać u Was? Opowiedzcie mi, co ciekawego wydarzyło się w czasie, kiedy mnie nie było :)

Powrót zacznę od długo szykowanego przeze mnie postu z wykorzystaniem aloesu w codziennej pielęgnacji. Bardzo lubię domowe i naturalne kosmetyki, dlatego dziś opowiem Was trochę o działaniu aloesu oraz przedstawię kilka ulubionych, prostych przepisów na kosmetyki z ekstraktem z aloesu, które sama stosuję, zapraszam :)



Aloes w kosmetyce, czyli jakie ma właściwości i dlaczego jedni go kochają, inni nienawidzą
Już dawno można było zauważyć wielkie "bum" na kosmetyki z dodatkiem aloesu. Sama pokochałam ten składnik, chociaż nie od razu stałam się jego fanką.

Zacznijmy od tego, że aloes jest bogaty w witaminy i minerały. Jest źródłem witaminy A, C E, B9 czyli kwasu foliowego, B1, B2, B3 (niacyny) oraz witaminy B6 i B12. Do tego zawiera magnez, wapń, potas, cynk, żelazo, miedź, mangan, chrom, a nawet selen i sód, co pozwala dostarczyć skórze (i organizmowi) wielu potrzebnych substancji odżywczych.
Ponadto w aloesie znajdziemy też dużą ilość aminokwasów i kwasów tłuszczowych, które mają działanie przeciwzapalne, łagodzące i wygładzające.
Dzięki zawartości tak wielu witamin i minerałów aloes doskonale zmiękcza, nawilża i regeneruje skórę. Aloes pobudza również skórę do produkcji nowego kolagenu i elastyny. Także przyczynia się do redukcji niekorzystnych dla skóry wolnych rodników. Może też wspomagać dostarczanie i przepływ tlenu do komórek skóry.


Niestety aloes jest też silnie alergizujący. Z tego też powodu wiele osób z dystansem podchodzi do aloesu. Przyjmuje się, że osoby uczulone na na rośliny z grupy Liliaceae, czyli np. czosnek, cebula, hiacynty, lilie, tulipany mogą być uczulone również na aloes. Ale pamiętajmy, to nie jest sztywna zasada, dlatego warto przed użyciem soku, ekstraktu a nawet kremu czy balsamu z aloesem zrobić próbę uczuleniową, by uniknąć zbędnych podrażnień, wysypki czy czerwonych plam.

Jak stosować aloes 
Pamiętajmy, że aloes to humetkant, i nakładamy bezpośrednio na skórę czy włosy, może je zwyczajnie przesuszyć. Bardzo często spotykam się z tym, że aloes kogoś przesuszył, dlatego najlepiej jest stosować go w połączeniu z olejem roślinnym.

- Aloes świetnie nadaje się jako baza pod olejowanie włosów. Wystarczy nałożyć trochę ekstraktu, czy żelu na długość włosa i zaaplikować ulubiony olej.
- Można również dodać ekstrakt lub żel bezpośrednio do maski, odżywki lub kremu i nałożyć na włosy.
- Aloes doskonale sprawdzi się też jako dodatek do wszelkich masek do twarzy, czy peelingów do ciała. Szczególnie glinki zyskają na dodatku z aloesu.
- Moim odkryciem jest baza z aloesu pod makijaż. Gdy potrzebuję naturalnej, nie zapychającej bazy i chcę wydłużyć czas noszonego makijażu, aplikuję odrobinę żelu na nałożoną wcześniej pielęgnację. Daję chwilę, by żel się wchłoną i voilà. To naprawdę działa.
- Ekstrakt z aloesu cudnie podsuszy nam wypryski. Wystarczy nałożyć go punktowo.



Przepisy na domowe kosmetyki z ekstraktem z aloesu
*Ujędrniający peeling kawowo-cynamonowy z aloesem
- pół szklanki fusów z kawy sypanej,
- 2-3 łyżki oliwy z oliwek lub oleju kokosowego,
- 1 łyżka cukru brązowego,
- łyżeczka cynamonu,
- kilka kropel ekstraktu z aloesu

Składniki wystarczy połączyć i użyć bezpośrednio po przygotowaniu. 

Kawa posiada właściwości pobudzające regenerację oraz ujędrniające. Zawiera wapń oraz potas. Wspomaga również redukcję przebarwień. 
Oliwa z oliwek natłuszcza, zmiękcza i koi skórę. Zawiera cały zestaw witamin A,B,C, E, F.
Cynamon wspomaga walkę z cellulitem, ale działa również odkażająco i jest silnym antyoksydantem. Zwęża również pory.

*Tonik rozjaśniająco-nawilżający ściągający rozszerzone pory
- 20 ml wody różanej,
- 20 ml ekstraktu z aloesu,
- pół łyżeczki octu jabłkowego

Składniki wymieszać. Ważne! Chociaż ocet jabłkowy jest w pewnym sensie konserwantem, to polecam trzymać tonik w lodówce i nie dłużej niż tydzień.

Ocet jabłkowy jest naprawdę bogatym w minerały i witaminy składnikiem. Zawiera witaminy A, E, B, C, PP oraz miedź, cynk, potas, mangan, kobalt. Ocet jabłkowy wzmacnia naczynka, rozjaśnia, a także nawilża cerę. Zwiera sporo antyoksydantów.
Woda różana zawiera prowitaminę A, witaminy z grupy B, wit. C i E. Regeneruje i wzmacnia naskórek i wspomaga nawilżenie.


*Ożywcza witaminowa maska do włosów
- 1 mango,
- 1 brzoskwinia,
- 2 łyżeczki ulubionego oleju,
- 1 kubeczek jogurtu naturalnego,
- 1-2 łyżki mleczka z płatków owsianych (opcjonalnie można dodać płatki)
- kilka kropel ekstraktu z aloesu

Mango i brzoskwinię rozgnieść (najlepiej zmiksować na papkę). Dodać resztę składników i nałożyć na włosy na min. 30 min.

Mango jest skarbnicą witamin. Mamy tutaj wit. A, C, E, K, B6 tiaminę, kwas foliowy, Mango jest również bogate w minerały takie jak wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, cynk. Olejek z mango wykazuje właściwości nawilżające i regenerujące.
Brzoskwinie zawierają sporo ilość potasu, kwasu foliowego, i niacyny oraz podobnie jak mango wit. C, tiaminę, ryboflawinę, wit.B6,
Jogurt naturalny jest pełen białka i wapnia. Mleczko owsiane również posiada sporo cennych minerałów takich jak żelazo, potas, sód itd.


*Odżywcza maseczka miodowo-aloesowa
- 2-3 łyżki miodu,
- 1 łyżka płatków owsianych (można dodać z płatkami)
- kilka kropel ekstraktu aloesowego,

Miód świetnie nawilża oraz odżywia skórę. Zawiera witaminę A, B1, B2, B6, B12, kwas foliowy, pantotenowy oraz biotynę.


*Rozjaśniająca bananowa maseczka z aloesem
- 1 dojrzały banan,
- 1 łyżeczka miodu,
- 1 łyżeczka soku z cytryny,

Banana zmiażdżyć i połączyć z resztą składników. Maseczkę nałożyć na twarz na min. 15 minut.

Kocham banany! Posiadają one bardzo dużą ilość witamin takich jak C, B6, E, A, K, ryboflawinę, niacynę, kwas foliowy. Do tego znajdziemy tu sporą ilość wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, potasu, sodu i cynku.
Sok z cytryny bogata jest w witaminę C, która świetnie rozjaśnia, ale oprócz tego znajdziemy też przeróżne witaminy i minerały.


A czy Ty stosujesz aloes? Stosowałeś ekstrakt od Venus? Może skusisz się na którąś z domowych maseczek z dodatkiem aloesu? 

33 comments:

  1. Większość kosmetyków z aloesem mi służy :)

    ReplyDelete
  2. Niestety często reaguję uczuleniem na aloes, wiec sama z siebie nie kupuję takich produktów. Ale jak jest go niewiele w składzie to zazwyczaj nie ma aż tak dużych problemów :)

    ReplyDelete
  3. Co za wstyd zapomniałam ze aloes jest tak dobry i nie mam żadnego kosmetyku z nim. Na szczęście żadnego uczelenia na niego nie posiadam. Markę Venus znam na a nawet mam kilka ich kosmetyków u siebie chyba trzeba otworzyć szafę.

    ReplyDelete
  4. Aloes to świetna baza pod inne kosmetyki ;)

    ReplyDelete
  5. Działanie aloesu znała jeszcze moja mama. Samej nie chce mi się robić masek, ale mam żel aloesowy ;)

    ReplyDelete
  6. Uwielbiam kosmetyki z aloesem w składzie. Jeszcze ja będąc alergikiem to już w ogóle, aloes świetnie się u mnie sprawdza. Markę Venus znam, miałam z niej kiedyś dość dużo kosmetyków. Co do domowych maseczek jestem oczywiście na TAK :) Nie ma to jak samemu sobie zrobić kosmetyki, przynajmniej znamy ich skład i wiemy co sami do nich dodaliśmy :) Cenię sobie takie kosmetyczne DIY :)

    pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. Ja z aloesem muszę uważać, ale chętnie wypróbuję ;)

    ReplyDelete
  8. Trzymam kciuki za dyplom! :)) Aloes to świetny sposób na skórę, dzięki za przydatne przepisy!

    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  9. Oststnio mam bardzo dużo kosmetyków z aloesem... :)

    ReplyDelete
  10. Już miałam go i kocham! Super działał mi na przebarwienia, ogółem same plusy ^^ Mam dużo kosmetyków od Venus Nature i polecam :))

    ReplyDelete
  11. Dawno temu używałam aloesu, ale mnie uczulał. Muszę spróbować jak taki ekstarkt by sobie poradził.

    ReplyDelete
  12. Markę znam tylk oz półek w Rossmannie :)

    ReplyDelete
  13. O aloesie coraz więcej się mówi i pisze. W tamtym roku jeszcze tyle o nim chyba nie było :p markę znam i chętnie bym przetestowała i ten produkt :) miłego dnia życzę!

    ReplyDelete
  14. Chyba muszę po tym poście wrócić do pomysłu zakupu swojego własnego aloesu :)

    ReplyDelete
  15. Lubię aloes i często stosuje :) Tej marki jeszcze nie miałam

    ReplyDelete
  16. nie znam tego produktu, ale aloes lubie. Twoje paznokcie mnie natomiast zachwyciły!

    ReplyDelete
  17. O, dziękuję za tyle wspaniałych przepisów! Obecnie, nie mam akurat pod ręką aloesu ale na pewno za jakiś czas przy okazji uzupełniania kosmetycznych zapasów kupię sobie buteleczkę i wtedy któryś z nich wypróbuję - albo nawet wszystkie <3
    Jestem wielką fanką tego składnika w pielęgnacji i u mnie najlepiej sprawdza się właśnie jako dodatek do masek z glinkami bo ogranicza przesuszenia spowodowane ich silnymi właściwościami absorpcyjnymi :D

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    ReplyDelete
  18. Uwielbiam aloes i to w każdej postaci. Zarówno w kosmetykach, jak i do picia. Kiedyś nawet miałam swój doniczkowy i pracowicie go rozmnażałam, jednak przepadł podczas przeprowadzki. Szkoda, może znów się jakiś u mnie zadomowi.

    ReplyDelete
  19. Jak tak się zastanawiam, to mi detox od komputera też by się przydał :P Super wpis, z maski do włosów na pewno skorzystam, w ogóle, jeśli miałabyś jakieś patenty na piękne włosy, a a zwłaszcza te wypadające i cienkie to chętnie, bardzo chętnie przygarnę. Mnie na szczęście aloes nie podrażnia w żaden sposób. Pozdrawiam, Iwona

    ReplyDelete
  20. Nie słyszałam nigdy o tym produkcie, ale bardzo mnie nim zainteresowałaś! Uwielbiam aloes :)Powodzenia z dyplomem!

    ReplyDelete
  21. Ja sobie czasem robię taki detox zupełny od internetu, telefonu i komputera. Nie używałam aloesu. Będę musiała sprawdzić czy mnie nie uczula, bo mam wrażliwą skórę.

    ReplyDelete
  22. Markę Venus znam od lat. Często stosuję ich produkty do golenia i bardzo je cenię. Widziałam, że wypuścili linię NATURE, ale jeszcze na nic się nie skusiłam. Aloesu staram się unikać, bo kiedyś mocno mnie uczulał. nie wiem jak teraz?!

    ReplyDelete
  23. Uwielbiam wszelkie kosmetyki z aloesem, świetnie działają na moją skóre! Tej serii nie znałam wcześniej, w ogóle nie wiedziałam, że marka Venus wypuściła takie kosmetyki. Na pewno wypróbuję :)

    ReplyDelete
  24. Aloes uwielbiam, jestem szczęściarą, że nie ma a niego uczulenia :) Akurat miałam sobie robić w domu tonik ziołowy z dodatkiem soku z liścia aloesu, a właściwie to tego żelu tylko tak jakoś odkładałam to w czasie. Jutro koniecznie musze go zrobić :)

    ReplyDelete
  25. Ja też uwielbiam kosmetyki na bazie aloesu! Potrafią zdziałać cuda i przede wszystkim super nawilżają, odżywiają.. coś wspaniałego. Ja obecnie testuję żel do twarzy z oferty https://forever-kosmetyki.pl/13-aloes-dla-twarzy i już teraz mogę powiedziec, że jest warty wszystkich pieniędzy!

    ReplyDelete
  26. Jeśli tak jak ja lubisz naturalne kosmetyki to na pewno zainteresuje Cię sklep produkty naturalne Od Natury: https://od-natury.pl/kosmetyki-4. Przyznam, że od jakiegoś czasu tylko u nich robię zakupy i jestem bardzo zadowolona!

    ReplyDelete
  27. Uwielbiam wszelkie kosmetyki i inne produkty na bazie aloesu. Obecnie testuję kilka od https://forever-aloe.pl/ produkty forever . Niesamowite jest to ile zastosowań posiada aloes.

    ReplyDelete
  28. Aloes to prawdziwa skarbnica drogocennych składników, które mają dobroczynny wpływ na naszą skórę. Warto stosować kosmetyki, które zawierają w składzie wyciąg z tej rośliny.
    https://forever-produkty.pl/

    ReplyDelete
  29. Jeżeli szukacie dobrych produktów z ekstraktem z aloesu, zajrzyjcie na stronę https://www.foreveraloes.eu/. Mają tam bardzo szeroką ofertę.

    ReplyDelete
  30. Aloes świetnie działa na skórę, dlatego na rynku dostępnych jest wiele świetnych kosmetyków zawierających wyciąg z tej rośliny.
    forever-kosmetyki.pl

    ReplyDelete
  31. Ciekawe spostrzeżenia, dużo przydatnych pomysłów

    ReplyDelete

Copyright © 2014 Olga's makeup and beauty , Blogger